دسترسی به مراقبت های دیابت برای بزرگسالان جوان در طول همه گیری COVID-19 مختل شده است

19 نوامبر 2021 - بر اساس تحقیقات منتشر شده در شماره ی 19 نوامبر مجله ی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده "Morbidity and Mortality Weekly Report"، بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت در طول همه گیری کووید-19 بیشتر در دریافت مراقبت های پزشکی دچار مشکل شدند و قصد کمتری برای دریافت واکسن کووید-19 دارند.

پرفسورCzeisler از دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا و همکارانش در طی فوریه تا مارس 2021 یک نظرسنجی مبتنی بر اینترنت بر روی 5261 بزرگسال آمریکایی 18 ساله و بالاتر انجام دادند تا دسترسی و استفاده از مراقبت های بهداشتی و همچنین تجربیات، نگرش ها و رفتارهای مربوط به پیشگیری و واکسیناسیون کووید-19 آنها را بررسی کنند. در این تجزیه و تحلیل 760 بزرگسال (14 درصد از شرکت کنندگان) گزارش دادند که دیابت آنها در حال حاضر با دارو کنترل می‌شود.

محققان دریافتند که احتمال اینکه افراد گزارش دهند که مراقبت های پزشکی در طول سه ماهه ی گذشته را از دست داده اند، برای افراد جوان تر (سن 18 تا 29 سال) در مقایسه با سنین 30 تا 59 سال یا 60 سال و بالاتر افزایش یافته است(به ترتیب 87 درصد در مقابل 63 و 26 درصد). مشکل دسترسی به داروهای دیابت توسط 44 درصد از بزرگسالان جوان گزارش شد. در مقایسه با بزرگسالان 60 ساله یا بالاتر، افراد جوانتر مبتلا به دیابت، تمایل کمتری برای دریافت واکسن کووید-19 داشتند (66 درصد در مقابل 85 درصد).

محققان اظهار داشتند: پیروی از دستورالعملهای مراقبت از دیابت، از جمله دریافت واکسن کووید-19، برای مدیریت خطر ابتلا به کووید-19 شدید در میان افراد مبتلا به دیابت، از جمله بزرگسالان جوان تر، مهم است. با بررسی عوامل موثر بر دسترسی و استفاده از مراقبت در طول همه گیری، به ویژه در میان افراد جوان مبتلا به دیابت در مطالعات آتی، می توان اطلاعات بیشتری را برای تدوین استراتژی های پیشگیرانه ی مناسب فراهم نمود.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2021-11-access-disrupted-young-adults-diabetes.html